Sâmbătă, 2018-10-20, 8:09 AM | V-aţi autentificat ca Vizitator | Grup "Vizitatori"Bine aţi venit Vizitator

Pescar pe ape salbatice

Blog de pescar

Principală » 2013 » Iulie » 1 » Borș de pește lipovenesc la lumina lunii
7:30 PM
Borș de pește lipovenesc la lumina lunii
Borș de pește lipovenesc la lumina lunii.
Vă voi prezenta o rețetă de borș de pește pe care am învățat-o de la un lipovean bătrân, cu o barbă stufoasă. Acum multă vreme colegii mei de muncă mi-au spus că peștele mare pică mai ales noaptea. Binențeles că probabil că au vrut să facă mișto de mine și să vadă dacă mă duc noaptea pe malul gârlei. Așa ambițios cum sunt nu am stat mult pe gânduri și fiind vineri seara, am și urcat pe bicicletă înarmat cu sculele de pescuit am tranversat cu bacul. După circa o oră de pedalat am ajuns la locul cu pricina unde m-am instalat. Ceilalți pescari ce se aflau acolo erau dotați cu toate cele de trebuință: corturi, grătare, etc. Neavând loc pe bicicletă eu îmi luasem doar sculele de pescuit trezindu-mă complet stingher. Alături de mine se afla un bătrăn pescar lipovean de origine. Din vorbă în vorbă am aflat că bătrânul lipovean se numea Calistrat, dacă acesta era numele mic sau cel de familie nu a precizat. În cele din urmă Calistrat și-a făcut milă de mine și m-a întrebat dacă nu îmi este foame. Mândru din fire am refuzat, chiar dacă sunt foarte pofticios din fire, mai ales atunci când îmi uit pachetul acasă. Dar în cele din urmă am cedat insistențelor sale. Însă în loc să mă așeze la masă acesta din urmă m-a pus la gătit. În continuare vă voi descrie cum am făcut borșul de pește împreună cu bărbosul lipovean.
Deaorece pescarii lipoveni nu cară apă după ei, am luat apa direct din Dunăre. Circa cinci kilograme în care am strecurat două cepe și o lingură de sare. Între timp am curățat peștii de solzi și mațe apoi i-am spălat, însă mai fără simț de răspundere. Am aflat că nu se scot branhiile deoarece ”gustul de la cap vine”. Peștii folosiți trebuie să fie din cât mai multe specii astfel: plătică, crap mare, somotei, șalău, știucă, roșioară, avat, caras cu icre cu tot, bibani și o mreană. În total cam vreo două kilograme de pește. După ce s-a fiert apa am pus în oală peștele, am lăsat cam 20 de minute apoi lipoveanul a adaugat oțetul până s-a albit zeama. După care am scos peștii, și din ceva zeamă amestecată cu oțet și un ardei iute am preparat un mujdei. Peștele l-am mâncat cu mujdei iar după ce m-am săturat am tras și un blid de zeamă. În noaptea aia nu am prins nici un pește dar pot jura cu mâna pe inimă că a fost cea mai sățioasă partidă de pescuit din viața mea.
Cu stimă Leoleu.
Vizualizări: 258 | Adăugat de: Leoleu | Rating: 5.0/1
Total comentarii : 1
Faina poveste, pescareasca....bine ca "barbosul lipovean" a prins el peste ca altfel sa inteleg ca faceai foamea pana dimineata sau doar hraneai tu tantarii pofticiosi de pe malul dunarii. smile

Doar utilizatorii înregistraţi pot adăuga comentarii